Friday, April 5, 2019

Makan-makan

Entry makan-makan dulu yang kita up. Nampak nau suka makan. Jangan tak tau aku dah mok-mok tau. Malas nak pikir diet ke apa lagi. Kita tunggu seru datang baru kita insof and diet.



Gambo makanan lunch dekat ofis. Ofis aku ni sebelah mall. So paham-paham laa harga macam mana kan. Lagi satu boring weiii makan benda sama je. So aku order la healthy food. Brown rice dengan lemon chicken dan juga sayur. Order kat IG  @by_zalinarahman.




Burnt cis kek ni lama dah aku cari. Nak order online or nak pegi KL cari idok ler. Sekali masa makan dekat Caravan Bangi ada pulak kek ni. Sedak weiiiii. Setiap kali aku pergi Caravan sure cari kek ni.



Ini pulak masa pergi Ifmal.trade kat puchong. Ifmal ni jual semua barang dari Australia. Masa aku pregnant hari tu, husband aku pergi sorang sana, dia pergi borong pinggan mangkuk. Ko boleh, laki yang beli pinggan mangkuk. Dia call aku je tanya cantik ke idok warna bunga ni. Kiki. Masa aku pergi tu ternampak nescafe ni. Sebab nak try, ku beli jugak. Sedak weiii apa je tak sedap kat mulut ko.






Ini masa aku pergi IOI city mall pagi-pagi buta.Tengok macam takde orang beratur dekat Kfry. Bila pergi rupanya kena ambik nombor. Ko orang ke 5 dah. Haishhh. Patut ler takde orang beratur. Rupanya kena ambik nombor. Sebab taktau nak makan apa, aku order mak ko hayam je laa. Sebab nak rasa kan. Sudahnya tak habis pun. Tapau bagi budak-budak ni makan. Kena repeat lagi sebab banyak je makanan tak makan lagi.



Di Caravan Bangi jugak. Kek pandan gula melaka. Aku rasa kek kat Caravan memang sedak-sedak belaka.







Ini sure semua tahu. Nasi beriani Insofff jalan TAR. Aku suka je makan ni. Anak-anak aku pun. Tapi husband aku so-so je. Kalau makan sini, keluar je dari pintu sure insofff. Harga mahal macam jinnnn.


Ini tak boleh beli selalu. Manis boleh potong kaki punya. Selalu kalau beli, kena beli dua. Satu aku and satu lagi mama. Mama memang suka makan popcorn ni.


Nasik lemak sambal strawbery. Kalau dengar je strawbery tau dah kat mana kan. Cameron Highland la. Aku tak usik langsung sambal strawberi tu. Makan dengan sambal biasa je. Macam pelik plak rasa dia. Tapi nasik dia sedak laa.


 Mini Pavlova. Mana lagi kan. Caravan Bangi la.


Grill Chicken by Caravan Bangi jugek.


Ini dekat Teh Boh Sungai Palas. Biasalaa. Idok la sedak mana pun. Harga pun membunuh jugak. Aku beli pun buat rasa and buat-buat semak kat atas tu kan. Kang melopong duduk kat meja orang halau pulak.



Apo ek nama dia. Lupa daaaaaa. Kang ingat aku update. Soheh aku sudah tua.

Ini dekat Cameron Highland jugak. Cotton candy beso and sedap. Kejap je licing budak-budak ni makan.

**Tata. Kang rajin ku update lagi.

No comments: