Wednesday, April 17, 2019

Singapura-1

Cerita basi jugak. Tapi aku nak jugak tepek kat blog. Plannya nak bawak budak-budak ni g over the sea. Tapi disebabkan En. husband baru tukar kerja makanya susahlah dia nak dapat cuti. Setelah fikir masak-masak, Singapore laa pilihan yang ada. Mula-mula cari hotel yang dekat dengan MRT or apa-apa public transport dan juga tempat makan. Survey punya survey pilihan yang ada Hotel Bos. Idok la jauh mana nak jalan pegi Arab Streets dan juga Mrt.

Gerak dari rumah pagi-pagi. Sampai JB around 9 pagi. Pegi cari money changer dulu lepas tu terus pergi UTC JB. Apa lagi kan. Naik bas la kita ke Singapore. Kami angkut 1 beg. Penat jugak laa nak hangkutnya. Nasib la dekat imigration tak ramai orang. Masuk je Singapre, benda pertama buat ialah soru dulu. Lapau weii. Marilah makan dekat Zam-Zam Restaurant. Sedak laaa nasik dia. Awat laa yang kat KL macam hampesss je.


 
Dari Zam-Zam restaurant, jalan kaki je ke Boss Hotel. Tak silap aku dalam 5 minit. Sepanjang jalan tu ko akan jumpe kedai dan juga 7 eleven. Sebab hangkut beg, malas laa aku nak jeling-jeling and singgah. Proses nak masuk hotel pun mudah je. Hari pertama ni tak buat apa pun. Rehat-rehat dekat hotel. Petang karang baru pikir nak jalan mana.


 Dah selesai rehat and solat, aku ajak laa mak ayah aku round singapore. Ayah aku malas kuar, nak rehat je kat bilik. So kami berlima je la round singapore. Disebabkan malas nak naik train, kita tahan teksi je laa. Harga kalau campur-campur dengan tiket train lebih kurang je dengan teksi. So untuk mudah dan cepat naik teksi sudah. Mula-mula pergi kat area Sentosa. Ambik la sekeping dua gambo dekat hotel mahal and patung singa tu. Lepas tu gerak pergi Orchard Road. Tempat shopping je situ. Nak beli tak leh sebab mahal macam jin. So cuci mata sambik leleh air liur je laa. Gambo kat Ochard road yilek pochi.







Malamnya pergi Mustapha Centre. Pergi situ aku borong perfume dengan cekelat je. Lain macam tak menarik hati sangat. Tapi memang beso betul la Mustapha Centre tu. Ko masuk ikut lain nanti ko kuar ikut lain pulak.

Esoknya masuk USS. Tunggu la entry USS pulak.

No comments: