Thursday, April 18, 2019

Singapore-2

Hari ke 2 di Singapore. Misi utama pergi ke USS. Pagi-pagi dah bangun and cari sarapan. Sepanjang nak ke Arab streets ni jumpe gambo-gambo dekat dinding bangunan. Berhenti laa kejap ambik gambar. Itu pun budak-budak malas layan. Ku paksa jugak jebat, kang takde kenangan pulak.




Jumpe kedai jual roti canai. Sampai Singapore ko cari roti canai. Selesai makan jalan lagi area Masjid Sultan. Dekat area situ pun banyak kedai-kedai dan jugak spot-spot menarik untuk ko bergambar. Disebabkan masa takda, aku sempat ke 2 3 tempat je dekat area situ. Dalam hati ada jugak cakap nanti nak repeat datand sini, malam karang ke. Sudahnya takdo. Kepenatan dah. Nak jalan pun dah mengheret kaki.












Ke USS aku naik train. Bersibuk-sibuk dengan orang nak pergi kerja. Tak silap aku kena tukar train nak ke USS. Lupa sudah. Harap sapa nak pergi tu pandai-pandai laa baca map train tu. Sampai je USS tengok beratur punya panjang. Ah sudaaaa...sure nak main pun beratur ni. Kebetulan ada pakcik ni, orang singapore, dia cakap ini hari kerja macam ni, kalau weekend memang hazabedah laa. Haiiiyaa lagi.

Gambar wojib depan ni. Bukti ko dah mai sini.



1st naik ride Madagaskar tak silap aku. Beratur jugak laa dalam 20-30 minit. Gigih lagi laa beratur. Syok jugak laa naik ride ni. Ada satu tempat tu ada air. Aku dh pikir, basah laaaa ni. Aku tak pikir baju sangat. Ku pikir camera ku ini. Gigih laa ku sorok camera. Sudahnya bila dh dekat nak sampai kat air, air tu pun hilangg. Yilek pochi. Tipah tertipu bang. Cisss.



Naik la jugak benda alah ni. Ada dua tiga kali naik sebab tak ramai orang.



Kepenatan dah mak ayah aku. Kuat tu ayah aku jalan round satu USS.






















Dari pagi sampai tutup USS, kaki dah penat. Nak balik beratur lagi nak naik train. Ku kena repeat lagi USS sebab ada tempat or ride tak naik. Ramai nau orang and tak berbaloi kau nak baratur berejam kat sana. Budak-budak ni pun suruh repeat lagi. Insyaallah, ada duit and masa ku jejak lagi sini.

Sebelum sampai hotel soru dulu lepas tu menapak ke hotel. Mandi segala, aku and husband keluar repeat Mustapha. Hehehe. Ye laa, esok dah nak balik kan. Kena la beli apa yang ko nak beli lagi. Walapun orang kate Mustapha macam Mydin, kurasa Mustapha lagi better dari Mydin. Jangan maraaa naa. 

Esok lepas check out zass balik, tido semalaman dekat JB. Lepas tu balik le ke pangkal jalan. 

#Habis cerita Singapore. Ku pun dah lupa banyak benda. Gambar pun banyak and ku malas nak tepek semua dekat blog. 

No comments: