Thursday, April 25, 2019

Dash Box Cyberjaya

Adik aku akan bawak tido hotel time birthday anak-anak dia. Bila dia ajak pergi Dashbox ni laju je masing-masing nak join. Jadinya kami book 5 bilik. Yang syoknya buka-buka pintu dah nampak pool. Budak-budak tak keruan nak terjun tiruk dalam pool. Masa check in dia akan mintak deposit. Ingatkan boleh guna debit or credit card, sekali nak cash je ko. Nasib laa ko ada duit masa tu. Kalau idok terpaksa laa ko mengagau cari bank kat Cyberjaya ni. Bilik semua dapat dekat bawah and sebelah-menyebelah. Sakan budak-budak ni pegi jelajah semua bilik. Sampai bilik letak barang siap sedia nak sambut birthday. Tukar baju siap-siap sebab sure masing-masing tak sabar nak terjun kolam.


Yang best dekat Dasbox ni kolam dia. Ada paling cetek dan jugak paling dalam. Kolam pun luas besar. Walaupun ramai orang tapi masih selesa nak mandi manda. Nampak gambar bawah ni, bukak pintu kolam terus. Nak kate takde privacy aku rasa ok je. Ko nak golek tutup la pintu ngan langsir sikit. Golek la ko dalam tu. Aku memang kat luar ni je laa sebab budak-budak ni sakan mandi manda.

Bilik dia comel je. Cukup la ko anak beranak. Selesa nak tido semua. Aku tengok ada yang jenis kontena. Tapi yang kontena tu nampak kurang selesa laa. Yang ni jugak terbaikkk.

 Nampak, budak-budak ni awal-awal dah  tukar baju mandi. Tak menyabar dah tu.



Esokkan sebelum check out budak-budak nak mandi seround dulu. Pagi-pagi dah pergi breakfast kat cafe dia. Bad service betul laa. Maybe ramai orang, jadinya makanan semua lambat. Ko mintak koko crunch pun tak sampai-sampai. Adik aku siap mintak mangkuk and susu nak letak sendiri, dah ko lambat sangat kan. Masa ni laa ko tengok betapa ramainya orang mengamuk sebab makanan tak sampai. Sian aku tengok budak-budak ni. Tadah telinga je kena maki dengan orang ramai. Sebelum pergi dah baca review, ingatkan idok la teruk sangat. Rupanya teruk jugak laa. Sekarang tak tau laa service macam mana. Maybe dah okey and dah diperbaiki.

Muka-muka kelaparan. Makanan sampai masing-masing dah tak lalu makan sebab makan angin banyak sangat.

Overall aku bagi 4 bintang untuk Dashbox tapi cafe takdok bintang. Kalau aku pergi lagi, kita tengok cafe dia dah okey atau belum.


No comments: