Wednesday, April 24, 2019

Krabi-Day 1

Kami sampai ke Krabi dalam pukul 5 petang. Kami berhenti di Masjid Krabi untuk solat dulu. Budak-budak ni sempat lagi beli makanan dekat masjid Krabi ni. Kebetulan masa aku datang, dekat masjid ada majlis apa ntah. Jadinya makanan halal berlambak-lambak. Sakan dorang semua beli makanan. Sebelum ke hotel, kami berhenti di Crab monument. Ikut kata tour agent bukan aku yang kata Krabi ni sinonim dengan ketam sebabnya banyak pokok bakau. Lagi satu Krabi lebih kurang kan dengan Crab. Krabi=Crab. Gituhhhhh. Dorang yang kata ye bukan aku. Hehehe.
Kami check in di Ao-nang Sunset Hotel. Hotel ni strategik jugak la. dekat dengan kedai-kedai, tempat makan pun ada. Bilik dan bilik air pun bersih je.








Letak beg, rehat dan mandi dulu sebelum siap sedia nak pergi dinner. Disebabkan siap awal, aku round-round dulu area hotel tengok apa yang ada. So nampak crepe, apo lagi order la satu buat rasa. Dekat sini ramai je yang jual ni. So pandai-pandai la pilih yang sedap. Kami dinner di Rabiab Steamboat Restaurant. Tak sedap weii. Aku tak tau aku makan apa. Rasanya banyak togok air je. Masa aku lepak-lepak kat meja perasan apesal macam takde orang. Rupanya ramai dah naik bas. Semua tunggu dekat bas sebab taknak makan. Tak sodap sungguh la tu. Gambar pun aku tak ambik sebab tak menarik.




 Gambar sekitar hotel di Krabi.
Ini memang wajib cuba. Kawan aku beli. Aku tak reti nak makan pulut mangga curah santan gini. Aku kebas mangga je. Yang lain dorang bedal la. Kalau tanya aku mana lagi best, aku rasa Phuket lagi best. Krabi ni malam dah sunyi. Ke aku berada di tempat yang salah. Sepatutnya maybe ada tempat di Krabi yang meriah kan.

#next day island hoping lagi.










No comments: