Tuesday, April 16, 2019

Bali-3

 Hari terakhir di Bali. Pagi-pagi dah bangun and bergambar sekitar hotel. Idok la aku tepek kat dalam blog. Kang muntah darah korang tengok gamabr aku. Selesai sarapan, ku jelajah jugak bandar Kuta ni dengan misi melontar duit. Semalam kan dah lambat and kedai tutup. Pagi ni pulak kedai lambat buka. Makanya berjalan sambil membebel sebab sakit hati pasal semalam. Jumpa laa satu dua kedai yang bukak. Harga pun mahal and barang pun tidak sebaik yang ada dekat tanah lot. Sudahnya aku balik dengan tangan kosong. Sedih weiiii.

Selesai checkout, gerak laa ke Bebek Tepi Sawah untuk lunch dulu. Disuruh pilih nak bebek ke mak ko hayam. Ku pilih bebek la, sebab nak rasa. Sedak weiiiii. Macam tak cukup sepinggan and macam nak order lagi. Tapi maluuuu, kang kate gelojoh nau ko ni. Tapi makan sini memang puas hati laa. Cukup rasa semua. Alhamdulillah.





Selesai makan and sebelum ke airport, tour agent cakap dia akan bawak tempat shopping yang murah and berbaloiiii. Ke Krishna la kita. Kalau tanya aku, aku takkan beli satu pun dekat sini. Murah memang murah tapi barang macam tak berkualiti sangat. Sudahnya sebab takda arah lagi, ku beli jugak tshirt untuk budak-budak and jugak fridge magnet. Memang tak puas hati laa. Memang ralat betul tak melontar peluru dekat Tanah Lot. 

Kalau tanya aku, aku nak repeat lagi Bali, tapinya sekarang Indonesia banyak bencana alam, seram pulak nak kesana. Sampai Malaysia around 10-11 malam. Jejak je airport Malaysia, ku belikan cekelat untuk budak-budak. Puas hati.

Habis jugak cerita Bali ni. Fuhhh.



No comments: