Friday, October 22, 2010

Dugaan

Hari isnin hari tu aku cuti..sebabnye papik demam..dan isnin tu jugak aku berdebar2 menunggu result dari orang yang paling penting dalam hidup aku..pada mulanye aku berfikiran positif dan menyatakan segala-galanye akan berakahir dengan baik..namun jelas dari riak wajah orang tersayang...result yang dinanti2kan tidak terlalu baik.. Aku tak keruan..terbayang-bayang apekah langkah selanjutnye yang perlu diambil..ape yang perlu di buat untuk mengembirakan hati orang yang tersayang..masih sempat kah aku berbakti padanye..sedangkan selama ni aku masih mengharapkan sokongan padunye dalam membuat ape-ape keputusan..masih mengharapkan pertolongannye jika aku sakit..masih mengharapkan kekuatan fizikalnye untuk menghantar aku ke kerja jika aku diserang migrain walaupun dia juga tidak sesihat mana..

Ya allah..aku mengharap padamu..berikan kami masa untuk membalas segala budi baiknye..membalas segala pengorbanannye..membalas segala perit jerih dalam membesarkan kami..Aku mohon panjangkan usianye..capaikanlah segala hajatnye yang belum kesampaian..
Aku dah hidup selama 30 tahun ni..ape jasa aku padanye..tak terbayang okeh..ape yang aku dah buat..ape yang aku dah bagi..kalau takat bagi duit..itu memang tanggungjawab..selain dari itu..ape yang aku buat..adoiiii... Ya allah..berikan aku petunjuk dan masa untuk melaksanakan tugas sebagai seorang anak dengan lebih baik..


p/s: segala yang berlaku adalah dugaan..tuhan menguji sejauh mana kekuatan kita menghadapi segala dugaan..tuhan menguji sejauh mana ketahanan perhubungan antara keluarga..tuhan menguji sejauh mana kesetiaan umatnye padanya..aku redha..kami akan berusaha sehingga keakhirnye..jika itu suratan yang dah ditentukan..kami pasrah dan terima seadanye..

Masih mengharap keputusan yang positif pada oppointment akan datang..aminnn..



6 comments:

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

sabarlah dgn dugaan.

eRNi aZiZ said...

haiiihh..hang ni..kite baru nak ronggeng cucuk langit hang bukak citer ni balik..adoiii..sob seb sob sebb..sama-sama la kiter buat yg terbaik utk A**H weii..kite pun takut jugak..kalo hang kuat kiter kuat la..hang lembik..kite lagi la lembik..pas raya haji sapa mau pi teman?bgtau awal-awal..senang kite apply coti.

sWeEtdARLiNG said...

sabar, redha... itu lah kunci ketakwaan... bila kita redha, kita akan dapat berfikir secara positif...

apa sajer yang kita termampu, kita buat dengan seikhlas hati.. insyaAllah, orang yang tersayang akan dapat merasainya

www.sw33tdarling.com

ErNa said...

naim-yer..tgh bersabar sgt2 ni

baby-tiba2 teringat & tiba2 ada rasa takut..sbb tu adonye entry ni

sweetdarling-tq..

eRNi aZiZ said...

hang ni..takut takut..kiter lagi la..silap2 pasni kiter yg teman **** nanti..hang dah tentu tgh meternity leave..kiter jugak yg tgk sensorg nanti..sengsara rasa jiwa time tu weh tgk muka **** time tu..uuwwwaaa..

ErNa said...

kte bg sokongan dr belakang la..time tu penting sbb nak diskus ape yg patut buat..nak tak nak kena g jugak