Tuesday, December 1, 2009

Penang-Part 2

Aku sampai ke penang kul 5 lebih kalau x silap aku..sampai2 letak bag terus ikut aboh g bukit mertajam..rumah anak sedara aboh..dah lama aku tak g sana..aku rasa last aku pegi sana tahun 2002..sebelum ke sana singgah makan dulu..kat mana ntah..dh lupa nama tempat tu..makanan ok n murah jugak..abis makan g umah anak sedara aboh..x dok lama sangat pun..dlm sejam pastu balik ke penang semula..masa untuk berehat2 di hotel..

Esoknye orang lain semua dah bangun awal..aku terbabas sbbnye papik dok bantai melalak malam tu..sbb tu la ai bgn lambat ye..hehehe..alasan..siap2 n turun makan..lupa nak bgtau..kteorang dok hotel Sri Malaysia..kalu nak ckp psal makanan kat hotel..hmm..bg aku x sodap langsung..memang tak kena ngan tekak aku..tapi wat berkat..hahaha..telan gak la skit..wat alas perut..huhuhu..

Semua dok sibuk ambik makanan

Baby n eshah-makan roti lol

Ibu n papik @ swimmping pool

Pas makan segala..naik kejap bilik..buang ape yang patut n pastu gerak ke tempat yang dituju..huhuhu..ntah jalan mana aboh bawak..jalan mcm jalan lama n naik bukit..gerun gak aku tgk..tapi lama2 best sbb sejuk je..konon2 nak ke fruit farm..sebab nak makan buah..hahaha..disebabkan xtau jalan n tgk peta yg ala2 x lengkap tu..kteorang sampai la kat sini..Bukit Genting kut namanye..stop sini n tanye orang..pakcik tu cakap jln ni buleh je lalu but dh ramai x lalu sini..padan la..hahaha..dh smp tempat yang cantik..ape lagi..ambik gambo la..

Permandangan dari Bukit Genting

Me and hubby

Dah jumpe fruit farm..mama plak xnak naik..adoilaa..mama takut sbb byk tanah runtuh..kempunan aku nak makan manggis..hahaha..teruskan perjalanan sampai la empangan "xtau nama" sbb x ingat..hahaha..gambo pun aku x amik..baby yang amik..dok situ dlm 15 minit..ambik gambo kat empangan n keta antik..and teruskan perjalanan ke Butterfly Farm..


Hubby n papik @ Butterfly Farm

p/s: sambung lagi next entry..


3 comments:

AkMa said...

bestnye cuti2 malaysia ko yer..leh menyinggah jalan2 cari makan lg..best2

ErNa said...

hehehe..plan seterusnye nak ke melaka hujung thn ni..jadi tak jadi belakang kira..mau join..

mummy_adam said...

eh, p penang gak ek.. patut janji boley double date.. heheh :)