Wednesday, December 6, 2017

Kenyir Elephant Village

 Masa balik Terengganu hari tu memang takde plan nak pergi Kenyir. Tapi bila dengar Kenyir dah ada kedai bebas cukai, ko pun macam gatal kaki laa nak mencemar duli ke sana. Aku rasa, aku pernah sekali je jejak kaki ke Kenyir. Tu pun rasanya masa baru siap empangan tu. Dulu siap boleh tengok empangan Kenyir tu. Sekarang tak tahu laa. Bila dah sampai, tercangak-cangak laa cari mana kedai bebas cukainya. Sekali yang ado, 

*
*
*
*
*
*
*
*
*


Ko nampak khemah putih tu, itu laa kedai bebas cukai ala-ala khemah. Yang ada dalam tu cuma 4 kedai. Aku macam bior betul, penat kut aku datang sekali apo pun takde. Kedai yang ada kedai cekelat, pinggan mangkuk and kedai makan.

Disebabkan takde yang menarik, husband aku decided pergi Kenyir Elephant Village (KEV) ni. Kalau dari tasik kenyir ni dekat je. Yuran masuk pun tak mahal kalau tak silap aku maafkan mokcik sebab dah lupa, almaklum dah lama ,  Luar kawasan banyak patung gajah. Budak-budak dah excited nak tengok. Bila pergi kaunter sekali katenya dah terlepas 1 trip. Kalau nak join pukul 3 nanti pulak. Kalau ko ikut time dia tu, banyak ko boleh tengok misalnya gajah makan, mandi and show. Kalau nak masuk jugak boleh, tapi dapat tengok gitu je laaa.

Kalau dah cengitu, cancel laa masuk. But husband promise nak datang lagi bawak budak-budak ni. Maybe next year la kut. Aku plan nak tido atas bot sehari kat Kenyir tu and then baru pergi KEV tu. Tido dalam bot pun macam menarik sebab dia bawak round satu tasik. Nampaknya kena plan cuti baik-baik laaaaa.


Tengok gambo KEV je laa ek. Kalau aku dah masuk nanti, akan ku update lagi






No comments: