Monday, September 14, 2009

Syafiq @ 1 year 4 months old

Syafiq sblm kena influenza A

Syafiq dh sihat n happy..Alhamdullilah

Dah lama aku x cite psal bdk kenit ni..kenit ke..hahaha..dh besar makin byk perangai n akal..kdg2 x sabar aku..kalu kt umah tu mcm petir sore aku dok panggil papik..hehehe..kalu ko panggil slow..dia wat x layan je..kalu ngan aku dia takut skit..ngan babah dia manje bkn main..ok la..aku listkan perkembangan papik ek:

-berat yg paling latest .9.09) : 9.5kg
-dh pandai berjalan n berlari2 anak walaupun terkangkang jalan..cumil
-dh pandai merajuk kalu org marah
-dh pandai ikut ckp n perbuatan org lain
-still takut kt org yg x kenal
-suka ckp "akut"..sume benda dia takut..pak arab takut..org ngaji takut..sume benda la dia takut
-suka makan..yg ni aku suke..dia tolak batu kayu je..yg lain dia telan..tp skarang aku kena pantang skit sbbnye dia ada tonsil..uwaaa...
-dh byk perkataan yg dh pandai sebut..antaranye:
*babah-babah
*bah-aboh
*mama-mama
*toktok-atok
*nene-nenek
*nok-nak
*dah-dah
*abis-abis
*meow-cat
*ekek-berak
*bubu-ibu
*kum-assalamualaikum
*byk lg...
-pandai nyanyi lagu barney (i love u) w/pun x paham..bunyi tu ada la
-dh pandai bwk baju kotor letak dl baldi
-suke menyelongkar
-suka tgk katun
-dh pandai salam cium tgn
-nak makan sdiri..nak pegang sudu sdri
-still x pandai ckp nak susu..kalu nk susu nangis/tunjuk botol susu
-tdo mesti keno gosok blakang
-papik xleh panas..badan dia akan beruam..n dia akan merengek..

byk lg..nnt2 aku lis lagi kalu ingat ek..


No comments: